Artikel

ABN AMRO introduceert mobiel bankieren met vingerafdruk

Redactie, 13-12-2016

 

Vanaf vandaag kunnen klanten van ABN AMRO de Mobiel Bankieren app gebruiken met hun vingerafdruk. Met de introductie van Touch ID/Vingerafdruk gaat een grote wens van veel gebruikers van de ABN AMRO Mobiel Bankieren app in vervulling. ABN AMRO is hiermee de eerste grootbank waar klanten in de Mobiel Bankieren app dezelfde bankzaken kunnen regelen met hun vingerafdruk als waarvoor ze nu hun identificatiecode gebruiken.

 

De bank brengt deze nieuwe functie uit voor zowel iOS als Android. Touch ID is mogelijk op iPhones of iPads met Touch ID én versie 9 of hoger en Vingerafdruk is beschikbaar op de meeste Android-toestellen met vingerafdrukherkenning en versie 6 of hoger.

 

Frans Woelders, Algemeen Directeur Retail ABN AMRO: ,,Onze klanten laten zien dat ze onze Mobiel Bankieren app graag gebruiken en erg waarderen. Een veel gevraagde optie was het gebruik van vingerafdruk als alternatief voor de persoonlijke identificatiecode. Met deze update maken we Mobiel Bankieren nog gemakkelijker en handiger."

 

Het gebruik van vingerafdruk maakt inloggen en mobiel bankieren nog sneller en makkelijker.

Klanten kunnen met één vinger:

Inloggen
Overboeken
Betalen met iDEAL
Beleggen
Een instelling wijzigen, bijvoorbeeld het wijzigen van de daglimiet of het betaalprofiel.

 

Veel klanten ervaren het gebruik van vingerafdruk ook als veiliger aangezien niemand mee kan kijken bij het intoetsen van de identificatiecode. Ook wordt met deze functie het bezwaar weggenomen van veel klanten tegen het onthouden van weer een nieuwe code.

 

ABN AMRO benadrukt dat gebruikers zorgvuldig met hun toestel moeten omgaan en veilig moeten blijven bankieren. De bank drukt klanten daarom op het hart op om toestellen waarop Touch ID/Vingerafdruk wordt gebruikt niet uit te lenen aan derden en om alleen eigen vingerafdrukken op het toestel op te slaan.


Overige verbeteringen

ABN AMRO heeft in deze nieuwe versie van de app ook nog een aantal bestaande functies verbeterd. Zo kunnen klanten direct hun geblokkeerde betaalpas deblokkeren. Handig als een zoekgeraakte pas is teruggevonden. Ook kunnen persoonlijke gegevens zoals e-mailadres of telefoonnummer direct via de app worden gewijzigd. Klanten hoeven voor deze wijzigingen niet meer te bellen of naar een bankkantoor. Tot slot is een aantal functies anders en eenvoudiger ingedeeld. Klanten kunnen nu sneller vinden wat ze zoeken.

 

 

print

 

Thema: Betalingsverkeer

Reacties

Er is nog niet gereageerd op dit artikel

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn

 

  [ Inloggen / Registreren ]